close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפול באקנה

מערכת שורשיט אלול, תשעו22/09/2016

אודות טכנולוגיה חדשנית לטיפול באקנה באמצעות לייזר

תגיות:

אין כמעט מי שלא חווה בחייו את אותה תופעה מעיקה הקרויה "אקנה". בדרך כלל זה מגיע בגיל ההתבגרות: תנודות ההורמונים גורמים לפרצוף ולפעמים לאזורים נוספים בגוף  כמו הגב, החזה והכתפיים להתכסות בפצעונים לא מחמיאים – ראשים שחורים, ראשים לבנים ולעתים אף פצעונים מוגלתיים. אך למרבה המזל לא חייבים לסבול מהתופעה – יש דרכים שונות לטפל בה, בהן נעסוק במאמר זה.

אקנה היא למעשה דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השערות. היא נגרמת מתגובה לקויה של הגוף להורמון הטסטוסטרון, אשר מביאה להפרשה עודפת של שומנים מבלוטות החלב, שיחד עם תאי עור מתים או גורמי זיהום אחרים, סותמים את זקיקי השערות. השומן שמצטבר מספק מצע נוח להתרבות חיידק האקנה וכך נוצרת התגובה הדלקתית.

יש גורמים שונים לאקנה: מלבד פעילות הורמונלית, אקנה יכול להיווצר גם כתוצאה מסטרס, פעילות יתרה של בלוטות החלב, צריכת מוצרי חלב, חיידקים שנמצאים בנקבוביות העור, הצטברות תאי עור מתים, גירוד או גירוי של העור ושימוש בתרופות מסוימות (למשל סטרואידים). בנוסף, הופעת אקנה מושפעת גם מנטייה תורשתית.

לאקנה יש מגוון טיפולים: ניתן לטפל בו על ידי פילינג של שכבת העור העליונה (באמצעות כימיקלים או אריג מחוספס), תכשיר (משחה או ג'ל) קוטל חיידקים שמורחים על הפצעים באופן מקומי, IPL בשילוב ואקום (שאיבת החלב והשמדת החיידקים באמצעות פוטותרפיה), כדורים אנטיביוטיים, משחות או כדורים רטינואידיים לטיפול בזקיקי השיער, סבונים טבעיים על בסיס שמנים צמחיים ואתריים וכן טיפול בלייזר.

טיפול לייזר באקנה

טיפול לייזר באקנה מתבצע באמצעות טכנולוגיה מבוססת אור (לייזר/IPL) . זהו טיפול חדשני באמצעותו ניתן לטפל באקנה בכל שלב שלו, וכן בצלקות אקנה. טיפול זה גורם לקואגולציה (קרישה) של כלי הדם אשר מזינים את זקיק השערה החסום, לפגיעה בחיידק (האור גורם לפורפירין, חומר שמייצר החיידק, לשחרר רדיקלים חופשיים שהורגים אותו), וכן להאצת הריפוי של העור והעלמת הצלקות בזכות החימום של העור.

טיפול זה מתאים הן למצב של אקנה דלקתי והן למצב של פוסט אקנה, בו האקנה כבר אינו דלקתי אך עדיין נראה לעין. הטיפול בפוסט אקנה מתבצע מדי 3-7 ימים, וכולל 8-12 טיפולים. טיפול באקנה דלקתי מחייב ראשית טיפול תרופתי להגעה למצב של פוסט אקנה, ולאחר מכן מתבצע המעבר לטיפול באנרגיית אור מדי 3-7 ימים, למשך 8 טיפולים.

יתרונות ותופעות לוואי של הטיפול

תופעות הלוואי של הטיפול באקנה בטכנולוגיה מבוססת אור הן מינימליות. הטיפול אינו כואב ונחשב בטוח יותר מטיפול רטינואידי או אנטיביוטי ממושך. יתרונותיו הם רבים: התהליך סלקטיבי ופוגע רק בחיידק מבלי לפגוע בתאים מסביבו, משך כל טיפול הוא קצר (כרבע שעה), הטיפול אינו מייבש את עור כמו תרופות או תכשירים אחרים, שיעורי ההצלחה של הטיפול עומדים על 60-70 אחוזים, והטיפול מונע את הופעת האקנה מהיסוד.

לסיכום, למי שסובל מאקנה בכל שלביו, כדאי לשקול טיפול בטכנולוגיה מבוססת אור. טיפול כזה אינו מערב כאב או התייבשות של העור, אינו נמשך זמן רב ותוצאותיו נשארות לאורך זמן. בנוסף הוא מטפל הן באקנה קיים והן משפר ומרפא צלקות אקנה. חבל לתת לאקנה לפגוע בבטחון העצמי ובמראה החיצוני – כאשר הטיפול בו נגיש ונוח.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה